Transport ponadgabarytowych
Transport ponadgabarytowych i ciężkich ładunków –
To jeden z najtrudniejszych rodzajów transportu drogowego, który ma specjalne wymagania do każdego etapu prac. Dokładność wypełnienia przez klienta zlecenia na przewóz w tym przypadku jest nie mniej ważna, niż doświadczenie kierowcy, któremu klient powierza trudny i kosztowny towar. Nawet drobny błąd w podanych rozmiarach ładunku może spowodować nie mniejsze szkody, niż błąd kierowcy, który nie potrafił obliczyć odpowiedni promień skrętu. Właśnie z powodu specjalnej trudności, indywidualności każdego zamówienia, wysokiego stopnia ryzyka i kolosalnej ceny błędu transport ponadgabarytowych i ciężkich ładunków jest szczególnym kierunkiem w branży transportów samochodowych. Zaledwie kilka transportowo-spedycyjnych firm na Ukrainie, w tym Sp. z o.o. «TADPOLAND», mają własny tabor specjalistycznych samochodów i mogą dostarczyć klientowi cały kompleks usług w zakresie przewozu ładunków ponadgabarytowych na terenie kraju i za granicą.
Cechy ładunków ponadgabarytowych
Ponadgabarytowym ładunkiem nazywa się ładunek, długość, szerokość lub wysokość którego przekracza dopuszczalne pod czas transportu standardowe wymiary. jednak nawet w ramach jednego rodzaju transportu – w naszym wypadku samochodowego – brakuje jednolitej koncepcji wielkogabarytowego ciężkiego ładunku, co wiąże się z możliwościami pojazdów i szczegółami drogi. Zgodnie z przepisami niektórych państw europejskich, standardowe wymiary zestawu stanowią 16,5 х 2,5 х 4,0 m = 38,0 t. Wszelkie odchylenia nawet jednego z parametrów mogą wymagać odmiennego podejścia w organizacji transportu: uzyskanie specjalnego pozwolenia, prowadzenia samochodami osłony, adaptacji jezdni i komunikacji. Na przykład, we Francji nie ma sztywnych ograniczeń co do wysokości, ale przy tym limit szerokości ładunków, przewożonych bez uzyskania specjalnego pozwolenia, na autostradach wynosi 3 m. Wyjście jest takie – wyznaczenie trasy z pominięciem autostrad, ale z koniecznym towarzyszeniem samochodów osłony, które kosztuje sporo pieniędzy. Z kolei w Niemczech krytyczna wysokość – 4,50 m, i obliczenie jest na centymetry. Jeżeli ładunek wystaje przynajmniej na 5 cm, istnieje prawdopodobieństwo, że uzyskanie pozwolenia potrwa miesiące, trasa przewozu może wzrosnąć nawet o setki kilometrów, duże prawdopodobieństwo, że trasa będzie przebiegać przez inne państwa, co będzie wymagało uzyskania dodatkowych zgód i zezwoleń, a to zwiększa koszt kilkakrotnie, biorąc pod uwagę i przestój pojazdów. Należy również uwzględniać ciężar ładunku, który może przestawić swoje wymagania co do wyboru pojazdu i trasy, szczególnie na Ukrainie i w innych krajach WNP, gdzie główne mosty i drogi zostały zbudowane w latach 60-tych i nawet najbardziej wytrzymałe z nich nie są przeznaczone na obciążenie powyżej 80,0t.
Wszystkie cechy transportu wszystkich rodzajów ładunków we wszystkich krajach, chyba nie pomieści żaden solidny informator, tym bardziej nie można je przedstawić w kilku punktach. Jednak doświadczenie zdobyte przez naszą firmę za 10 lat pracy na rynku jest gwarancją tego, że Państwa nietypowy ładunek zostanie na czas i bez uszkodzeń przywieziony z punktu А do punktu Б.
Typy ładunków
Ciężkie ładunki mogą być wielkogabarytowe, ale nie zawsze wielkogabarytowe ładunki bywają ciężkie. Również jako oddzielny rodzaj usług firmy-przewoźnicy tradycyjnie wyróżniają transport maszyn rolniczych i pojazdów pasażerskich. W zależności od planowanego rodzaju ładunku, można dowiedzieć się o specyfice jego transportu w odpowiednim dziale naszej strony internetowej.
Nasze usługi
Głównym kierunkiem naszej działalności jest transport ponadgabarytowych i ciężkich ładunków, dla wykonania którego specjaliści z firmy «TADPOLAND» opracowują projekt przewozu nietypowego ładunku, torują trasę, uzyskują wszystkie wymagane zezwolenia i właściwie realizują przewóz. Na życzenie klienta możemy świadczyć i inne podobne usługi, jak na przykład, śledzenie ładunków samochodami osłony, ochrony na trasie itp.
Cena
Prosimy nie szukać na naszej stronie cennik – nie ma go tu. W pracy z ponadgabarytowymi ładunkami brak małoznaczących szczegółów, i każdy z nich może mieć wpływ na ostateczną cenę. Każdy ponadgabarytowy lub ciężki ładunek wymaga indywidualnego podejścia, dlatego tylko po wypełnieniu wniosku z podaniem wymiarów, wagi ładunku, punktów załadunku-rozładunku, niezbędnych klientowi usług towarzyszących i innych wymaganych parametrów nasi specjaliści będą w stanie zaoferować Państwu najbardziej korzystne warunki przewozu w najbardziej przystępnej cenie.
Od siebie możemy zagwarantować, że optymizacja kosztów transportu wchodzi w skład naszych priorytetowych zadań. Na przykład, w 2009 roku nasza firma otrzymała licencję przewoźnika celnego, co o wiele obniża dla naszych klientów ceny transportu pod kontrolą celną. W tym samym celu do przewozu niektórych rodzajów maszyn rolniczych i budowlanych stosujemy specjalne typy niskoramowych naczep z zagłębieniami na koła przewożonej techniki, które pozwalają uniknąć przekroczenia normy wysokości, a więc – również zaoszczędzić pieniądze klienta.